BFC '10: Wedstrijd 3

Open forum 'Belgische Flipper Competitie'. Deze competitie heeft als doel elke Belg de kans te geven om deel te nemen aan een flippercompetitie zonder dat men lid moet zijn van een vereniging en waar je vrij bent welke wedstrijden je wel en niet wil spelen.

Moderator: Bingovit

Re: BFC '10: Wedstrijd 3

Postby Bingovit » 10 May 2010, 13:07

Ik zat ook met die OF in gedachten, het is volledig correct om David als forfait te rekenen als de finales al begonnen zijn.
Maar als de finales nog moeten aanvangen dan zou ik ook gewoon de eerstvolgende op de kwalificatie laten meedoen.
Kwestie dat we dan in 2 groepen van vier spelen wat dan ook een eerlijke kans is voor alle finalisten.

Want zeg nu zelf, wie zou er nu niet graag in dat groepje van drie dan voor een finaleplaats strijden :) :madman:

Maar die beslissing moet gemaakt worden door de BFC-organisatie in ieder geval :wink:

Just my 0.0000000000002 cents :lol: :P
Stern vs. Williams
Image
If you can't do it right, don't do it at all!
Image

When the passion becomes a lifestyle...
***Keeping the games alive***
Bingovit
STERreN reporter

Postby - Pascal - » 10 May 2010, 14:54

Bingovit wrote:Maar als de finales nog moeten aanvangen dan zou ik ook gewoon de eerstvolgende op de kwalificatie laten meedoen.

onze software is daar niet op voorzien
forfait was hier dus de enige oplossing
proud member of the "Weak Kidney Club"
- Pascal -
lokale flipperboer

Postby Den Duze » 10 May 2010, 15:09

Versta wel niet goed dat de software daar niet op voorzien is maar als jullie het zeggen zal dat wel zo zijn zeker?
Ik versta best dat het een probleem is om de puntenverdeling voor deze situatie volledig correct te doen (want David wenst uiteraard zijn punten voor de 8é plaats). Dus je zou uitkomen op 2 keer punten voor de 8é plaats.

Maar anders was het heel gemakkelijk om alle uitsslagen van David eens op 0 te plaatsen om te zien wie er dan uiteindelijk de 8é werd en dat puntenverschil te verrekenen in die speler zijn uiteindelijke score na het spelen van zijn finalewedstrijden! Noem het een strafpunt op het onverwachte voordeel van deze 9é die uiteindelijk toch mag meespelen met de finale.
Nu was het een voordeel voor de helft van de finalespelers.

Ik wil hier echt niet moelijk over doen hoor - Ik heb veel respect voor jullie werk en beslissingen.
Maar ik raad jullie gewoon aan om deze situatie eens te beoordelen en het resultaat van het brainstormen dan in het reglement te verwerken om gelijkaardige toekomstige situaties te voorkomen.

mvg
Didier
Den Duze

Postby - Pascal - » 10 May 2010, 15:35

alle scores gaan automatisch naar de rangschikking en naar de finale.
alles hangt aan elkaar
als we david zijn punten op nul zetten om te zien wie er dan 8ste wordt gaat david zijn score helemaal verkeerd zijn in de rangschikking
proud member of the "Weak Kidney Club"
- Pascal -
lokale flipperboer

Postby scarface » 10 May 2010, 15:56

- Pascal - wrote:dat de vorige keer de 9de wel halve finale speelde

Nu moet je de punten van David getelt wordt of niet?

Is er al een tussenstanden?
Pinballs for Life
scarface

Postby David Pinball Wizz » 10 May 2010, 16:20

Nuja, ik weet dat het vervelend was dat ik wegmoest (vind het zelf ook heel jammer en had het liever anders gezien), maar kon er weinig aan doen. Toch mijn excuses daarvoor.

Langs de ene kant heb ik mn 8ste plek (en punten van de ranschikking) wel verdiend. En krijgen de andere finalisten een cadeau'tje door een tegenstander minder. Ik geef op dat moment forfait voor tverdere verloop.

Langs de andere kant neem ik idd een finaleplaats weg op die manier. Maar als plaats 9 doorschuift en die wint het toernooi was dat ook niet 100% eerlijk voor de andere (eerste 8 ) dan.

Een ideale oplossing is er jammergenoeg niet.
Collection: STTNG, TZ, CV, WW, RS, Shadow, NIPIT
David Pinball Wizz
Insert coin!

Postby silverballgames » 10 May 2010, 18:40

(Pascal dacht dat de 9é mocht vervangen en Lieven dacht van niet).

Dat is helemaal niet waar ... Ik heb me niet in deze beslissing gemoeid.
In eerste instantie dacht ik ook gewoon de 9de speelt mee.
Nadien kwamen andere mensen met de gevolgen van die beslissing, zodat Pascal beslist heeft van dan gewoon forfait van David te gebruiken, wat gezien de software dus de enige juiste uitweg was.

Trouwens, als je de scores van David allemaal op 0 zou zetten, dan is het best mogelijk dat iemand uit de top 7 eruitvalt ... want alle scores beinvloeden iedereens resultaat !

Grtz vanuit Porto,

Lieven
silverballgames
Run! Batman, run!

Postby Den Duze » 10 May 2010, 19:13

@David: u hebt volledig gelijk een correcte oplossing bestaat er niet voor dat probleem (en de punten hebt u natuurlijk verdient)

@Lieven: sorry, ik had het anders gehoord en inderdaad de eerste 7 plaatsen kunnen hierdoor ook beïnvloed worden (ook al was de kans daartoe heel klein) en dat zou natuurlijk nog grotere problemen veroorzaakt hebben ... .

Mijn punt was,is en blijft dat men zoiets moet opnemen in het reglement!

Nog eens, het is niet omdat ik niet mocht meespelen met de finalerondes (want deze had ik zeker niet verdient). Maar het was een rare situatie welke alleen een voordeel was voor de 3 spelers uit de finaleronde
Den Duze

Postby scarface » 10 May 2010, 19:21

Ah.......... Pinball's rules are not so easy

Maybe refered to the rules of the IFPA? It's only an idea

But maybe in such situation there's no solution?
Pinballs for Life
scarface

Postby lotmamordun » 11 May 2010, 19:43

silverballgames wrote:
(Pascal dacht dat de 9é mocht vervangen en Lieven dacht van niet).

Dat is helemaal niet waar ... Ik heb me niet in deze beslissing gemoeid.
In eerste instantie dacht ik ook gewoon de 9de speelt mee.
Nadien kwamen andere mensen met de gevolgen van die beslissing, zodat Pascal beslist heeft van dan gewoon forfait van David te gebruiken, wat gezien de software dus de enige juiste uitweg was.

Trouwens, als je de scores van David allemaal op 0 zou zetten, dan is het best mogelijk dat iemand uit de top 7 eruitvalt ... want alle scores beinvloeden iedereens resultaat !

Grtz vanuit Porto,

Lieven

Juist,
de "software" (= een spreadsheet met links naar het classement en finale spel) is niet voorzien voor zulks een situatie. Dit kan wel aangepast worden, maar het lijkt me verstandiger om van zulke evenementen te leren en de regels te vervolledigen. Het was volgens mij correct om verder te gaan met een forfait voor David en heeft hij, verdiend, 18 + 0 punten voor BFC3. Jammer voor de 4 + 3 halve finales.
Vergeet niet de belangrijkste zin van het BFC reglement: "Het is in de eerste plaats de bedoeling dat het een leuke boel blijft".
Ik kijk al uit naar een volgend BFC :gamers:

PS: als je de scores van David allemaal op 0 zou zetten, bleef de volgorde hetzelfde en kwam DDD op nr8

grtz
VCH
lotmamordun

Postby yorkie » 14 May 2010, 08:50

Pascal en ik gaan het hierover nog hebben. :beer: Dat er een situatie is ontstaan waarover niet iedereen dezelfde mening heeft, is jammer, maar het is zo. Wel moeten we eruit leren en een oplossing bedenken zodat dit zich geen 2e keer voordoet.
Zoals Vincent zegt: het moet in de eerste plaats eeen leuke boel blijven. Maar door 't feit dat er hierover gezond gediscussieerd wordt en er "niet al te veel spel gemaakt wordt", denk ik dat dit geen probleem is.

Besluit: we doen het nodige :)
yorkie

Previous

Return to Belgische Flipper Competitie